E 1 : 10/12 TC
 




BRNO 25. KVĚTNA 2002

Druhý závod z osmidílného seriálu mistrovství České republiky v kategorii rádiem řízených modelů aut - Touring Cars E 1:10 se konal v sobotu 25. května na hezké dráze v Brně. Všichni se obávali předpovědi počasí, ale i tentokrát to dopadlo velice dobře, bylo sice pořád zataženo, ale pár kapek nemohlo závody ohrozit. Dráha byla otevřena pro trénink již v pátek a jako vždy byl první na dráze pražský jezdec Lestr RT Tomáš Staníček. Jeho poctivost při přípravě je známá, neponechává nic náhodě. Nebyl sám, v pozdějších odpoledních hodinách byla již dráha plně obsazena a ing. Hejtmánek musel poslední jezdce, k ním patřil pochopitelně i Tomáš, vyhánět po osmé hodině večer.
V sobotu ráno se tedy prezentovalo pouze 42 jezdců včetně čtyř jezdců ze Slovenska, bohužel se ve stejném termínu jel v nedalekém Slavkově závod velkých měřítek, které jezdí i mnozí jezdci Touring Cars. Aby nebylo málo problémů, v okamžiku zahájení provozu občerstvení začal vypadávat pravidelně proud, přeci jenom "elektry" spotřebují při nabíjení baterek více než ostatní kategorie. Pořadatelé však dělali maximum a tak se závod s minimálním zpožděním mohl začít. Smůlu však měl jeden z nejlepších juniorů Michal Kreslík, který při havárii svého vozu v tréninku zrušil - rušení rádia ?? - úplně svůj podvozek a k závodu nemohl nastoupit. Na rušení v průběhu závodu však upozorňovalo více jezdců a Standa Němeček - v poslední době velký smolař - dosti důrazně.
Přesně v 10.15 však byly odstartovány kvalifikační rozjížďky ze čtyřech. Tentokrát však bylo startovní pole obsazeno velice kvalitně a z reprezentantů ČR nechyběl nikdo. Všichni čekali na to, jak stávající mistr ČR Martin Kořínek odpoví na suverénní vítězství Michala Boka z prvního závodu z Blanska a zda Aleš Pelikán se pokusí zamíchat pořadím. Ani Martin Hudy
z Trenčína, ověnčený skvělým 37 místem z mistrovství světa v Jižní Africe, se nechtěl nechat zahanbit. Michal však hned v první rozjížďce nenechal nikoho na pochybách, že to myslí velice vážně s obhajobou prvního místa z Blanska. Jeho 19 kol s dojezdem 5:08,76 dokázal napodobit pouze Martin Kořínek s dojezdem 5:12,64. Bylo skoro neuvěřitelné, jak Michal jezdil, jediný ze všech závodníků dokázal jet kola pod 16 vteřin, v poslední rozjížďce jich najel 13 - ostatní jezdci měli nejlepší čas nad 16 vteřin.
I v ostatních rozjížďkách se bylo na co koukat, závodnické pole bylo velice vyrovnané a po každé rozjížďce se pořadí na dalších místech měnilo. Za největší překvapení se dá považovat postup Tomáše Milera z Lestr Yokomo Teamu do A finále, teprve podruhé jel s novým podvozkem Yokomo MR4-Speciál a nechal za sebou takové jezdce jako jsou Standa a Michal Němečkovi, Petr Holub z Ostravy i Martina Milowskýho z Prahy. Jak to nakonec skončilo ukazuje následující tabulka prvních 15ti jezdců po kvalifikačních jízdách, nutno ale dodat, že ještě 19 jezdec měl najeto 18 kol, stejně jako jezdci od 4. místa - velice vyrovnaný závod.

  jméno
kola
dojezd
nej. kolo
hodnocení
1
M. Bok
19
5:02,73
15,61
čím dál tím lepší - dnes asi jezdec č.1 v ČR
2
M. Kořínek
19
5:12,21
16,05
klid a vyrovnanost, jezdí bez chyb
3
A. Pelikán
19
5:19,79
16,02
rozjížďky byly ještě dobrý
4
T. Staníček
18
5:00,14
16,19
podává vyrovnané výkony, pracuje na sobě
5
R. Kořínek
18
5:01,08
16,28
chytnul formu, jezdí hlavou
6
M. Hudy
18
5:01,10
16,27
čekal jsem trochu víc, hodně jezdí
7
V. Strupek
18
5:03,60
16,29
opět jiný podvozek, opět zbytečné chyby
8
J. Hudy
18
5:07,62
16,43
o všechno se stará, radí a ještě dobře jezdí
9
S. Vondra
18
5:08,58
16,55
Standa se snaží a podvozek Tamiya vyladil
10
T. Miler jun.
18
5:09,32
16,40
rozšiřuje juniorskou špičku - gratuluji, výborné
11
M.Němeček j.
18
5:10,91
16,36
chybělo málo, určitě úspěch přijde
12
S. Němeček
18
5:15,18
16,74
zatím má kopec smůly, Stando nedej se
13
P. Holub
18
5:15,23
16,79
určitě úspěch, měl by více jezdit
14
K. Kubicová j.
18
5:17,44
17,23
už to ani není překvapení, jezdí jako kluk !!
15
T. Kubica jun.
18
5:17,56
16,92
výborně, další junior pro naší špičku


O tom, jak bylo tentokrát vyrovnané pole závodníků svědčí také to, že jezdec na 37. místě měl ještě 17 kol s časem dojezdu 5:17,30. Po zasloužené přestávce, kterou však jezdci využívají k přípravě svých modelů a rychlému občerstvení, byly ve 15.20 zahájeny finálové jízdy.

A. finále 1. jízda Michal Bok předvedl nejhezčí jízdu dne a 14ti koly pod 16 vteřin nedal na dlouhém a rychlém brněnském okruhu svým soupeřům žádnou šanci a dokázal druhému Alešovi nadělit bez vteřiny jedno kolo. Zrodil se tady i nejrychlejší čas na jedno kolo 16,61 vt. Dalších pět jezdců bojovalo o další pozice a všichni dojeli v 19ti kolech. Bylo až skoro neuvěřitelné, jak tito jezdci dokázali do posledních chvil bojovat a nakonec dojeli v pořadí Pelikán, Martin Kořínek, Staníček, Martin Hudy a Strupek. Rozdíl mezi druhým jezdcem a šestým byl 4,5 vteřiny!!! O kolo zpět dojeli Juraj Hudy, Vondra, Miler a Roman Kořínek skončil ve třetí minutě.

B. finále - konečný výsledek ze dvou jízd dalo by se napsat, že to byl souboj juniorů, kdyby se mezi ně nedostal zkušený Láďa Temr z Prahy /Hobby Team/. Jezdí se na doraz a někdy je nutné udělit i ostřeji jedoucím jezdcům "stop and go". Nakonec se projevuje vyzrálost Michala Němečka, který dokázal zajet v první jízdě nejlepší čas před Láďou Temrem, který končí celkově druhý. Třetí je další junor Marek Zavadil z Třebíče. Tomáš Kubica dokázal vrátit sestře porážku z rozjížděk a celkově končí na čtvrtém místě. Ještě pátá Katka najede 18 kol. Ostatní už mají méně a končí v pořadí Igor Lipták z Trenčína, Petr Martínek - je to pro něj a podvozek Yokomo úspěch - Martin Milowský, Standa Němeček - opět mu rušení rádia nedovoluje lepší jízdu a poslední Petr Holub, kterému se finále nevydařilo.

C. finále - konečný výsledek
ze dvou jízd opět vynikající podívaná, v obou jízdách vyhrává výborně jedoucí Erik Muff z Příbrami /Bengi RT/, který poráží druhého Martina Sirotka o necelé 3 vteřiny. Ten byl poněkud zklamán finálem C, ale jezdí na MČR prvním rokem a v Brně jel také poprvé. Další jezdci dojíždějí ve vteřinových rozestupech v pořadí Patrik Dworschak, Michal Rajdus, Josef Richter, Standa Mrázek - tento populární jezdec z Prahy se pokusil ve druhém finále v posledním kole před smyčkou předjet před ním jedoucího Martina velice riskantním manévrem, ale najetím v plné rychlosti na betonový mantinel před smyčkou se z jeho auta stalo na malou chvíli letadlo, které přeletělo v dosti velké výšce smyčku, která toto kolo nezapočítala. Standa se okradl minimálně o jedno místo v celkovém pořadí, ale podívaná to byla veliká. Další pořadí T. Lipták, Strof, Paulín a Novák, který do finálových jízd pro poškození auta nenastoupil.

A. finále 2. jízda tentokrát se ve finálové jízdě dost bouralo a nevyhnul se tomu ani Michal. Jezdci vytvořili " vláček" a opět to byla výborná podívaná. Michal se dostal velice riskantní jízdou ze sedmého místa až na 2. místo, ale s přehledem jedoucího Martina Kořínka už předjet nestihl a skončil druhý. Prvních sedm jezdců najelo 19 kol, mezi třetím Staníčkem a sedmým Strupkem byl rozdíl 5,5 vteřiny. Čtvrtý Roman Kořínek, Pelikán, Martin Hudy, Strupek. Ostatní jezdci byli o kolo zpět v pořadí J.Hudy, Miler a Vondra odstoupil ve druhé minutě.

D. finále - konečný výsledek
ze dvou jízd o první místo v této skupině bojují dva pražáci, Honza Kanina a nestárnoucí "nováček" Jirka Kolman. Honza je ale rychlejší a jeho 18 kol s výborným časem 5:10,20 (v B finále by skončil pátý) je nad možnosti Jirky. Ten také dokáže najet 18 kol s časem 5:17,29. Třetí končí také s 18ti koly Martin Šťastný, ostatní jezdci mají již kol méně v pořadí Olša, Vévoda, Sirotek, T.Rajdus, Peška, Buchta a Koupý.

A. finále 3. jízda tři jezdci měli ještě možnost tento závod vyhrát, takže se očekával napínavý souboj, kde mohly hrát významnou roli nervy a zkušenost jezdců. Michal to ale vyřešil hned po startu, nenechal nikoho na pochybách kdo je nejlepší a opět jako jediný jezdec najel 20 kol. Ovšem o další místa byl velký souboj, ještě minutu před koncem byl na třetím místě Strupek, ale dvě po sobě jdoucí chyby ho odsoudili k souboji o spodní místa. Jezdilo se na doraz a o kolize nebyla v této jízdě žádná nouze. Nakonec se smál Roman Kořínek, který porazil Martina Hudyho a 13 setin vteřiny. Další v pořadí Staníček, Pelikán, J. Hudy, Vondra, Strupek, Miler. Správné vyvrcholení těchto závodů.

start do rozj´žděk
obsluha AMB a poháry

vítězní junioři
vítězní senioři

MČR 2. ZÁVOD BRNO 25. 5. - TOP TEN
  jméno
tým
podvozek
body
nej. výsledek
kolo
MČR
1
Michal Bok
Lestr RT
Asso TC-3
2
20 5:10,04
15,61
100
2
Martin Kořínek
RCC Kolín
X-RAY
3
19 5:05,54
16,14
97
3
Tomáš Staníček
Lestr RT
X-RAY
7/5
19 5:08,48
16,12
95
4
Aleš Pelikán
RCC Kolín
X-RAY
7/6
19 5:09,23
16,22
94
5
Roman Kořínek
RCC Kolín
X-RAY
7/10
19 5:08,82
16,25
93
6
Martin Hudy
Slovensko
X-RAY
9
19 5:08,95
16,04
92
7
Vašek Strupek
Lestr RT
Asso
13
19 5:10,18
16,16
91
8
Juraj Hudy
Slovensko
X-RAY
14
18 5:00,42
16,38
90
9
Stanislav Vondra
RCC Blansko
Tamiya
16
18 5:04,62
16,34
89
10
Tomáš Miler j.
Lestr Yokomo
Yokomo
13
18 5:11,01
16,79
88

JUNIOŘI (rok nar. 1987 a mladší)
  jméno
tým
podvozek
nej. výsledek
kolo
MČR
1
Tomáš Miler
Lestr RT
Yokomo
18 5,11,01
16,79
100
2
Michal Němeček
Lestr RT
X-RAY
18 5,02,10
16,75
97
3
Marek Zavadil
RC Třebíč.
X-RAY
18 5,13,21
17,36
95
4
Tomáš Kubica
RCC Hrab.
Asso
18 5,13,94
17,20
94
5
Kateřina Kubicová
RCC Hrab.
Asso
18 5,14,51
17,34
93
6
Petr Martínek
??
Yokomo
17 5,04,47
17,32
92
7
Erik Muff
RC Bengi
X-RAY
18 5,09,29
17,28
91
8
Michal Rajdus
Hrabůvka
Yokomo
18 5,17,49
17,23
90
9
Tomáš Lipták
Slovensko
Yokomo
17 5,00,08
17,45
89

SOUTĚŽ TÝMŮ (součet bodů dvou nejlépe umístěných jezdců týmu)
  jméno
body
celkem
1
LESTR RACING TEAM
195
50
2
RCC KOLÍN
191
45
3
SLOVENSKO
182
42
4/5
HOBBY TEAM
159
39
4/5
RCC OSTRAVA HRABŮVKA
159
39
6
LESTR YOKOMO TEAM
157
36
7
RC AUTOKLUB PRAHA
142
34
8
RCC BLANSKO
140
32
9
RCC TŘEBÍČ
81
30

Výsledky zpracoval: Václav Strupek - rozhodčí závodu