|
ČESKÁ LÍPA 24. SRPNA 2002
Velice hezké a později
i horké počasí přivítalo 28 závodníků šestého závodu
seriálu Mistrovství České republiky v kategorii Touring
Cars E 1 : 10 v České Lípě. Perfektně připravená technická
dráha," vyluxovaná" panem Davidem Struppem,
celá závodnická špička, to vše slibovalo pěkný a velice
zajímavý závod. Podaří se Michalovi Bokovi vyhrát
i šestý závod seriálu, nebo bude slavit úspěch poprvé
v letošním ročníku někdo jiný? Popravdě řečeno,
nikdo nepochyboval o tom, že se Michal dostane do
A finále a zajistí si tak zisk titulu mistra
ČR, ale i ostatní místa jsou zajímavá jak hodnotnými
cenami, tak možností zúčastnit se příští rok mistrovství
Evropy jako reprezentant ČR.
První dvě kola kvalifikačních rozjížděk ukázala, jak
je závodní pole české špičky vyrovnané. V té době
vedl závodní pole Aleš Pelikán před Martinem Kořínkem
a Michal byl až na čtvrtém místě. Poslední dvě kola
byla ale ve znamení Michala, opět dokázal naladit
svoje auto a jeho jízda bez zbytečných chyb slavila
úspěch. Po šesté si dokázal vybojovat první postupové
místo a tím i startovní pozici č.1 ve finále A.
Velká vyrovnanost ostatních jezdců je vidět z následující
tabulky, 20 kol najelo 7 jezdců a ještě 18tý jezdec
měl pouze o kolo méně. Vynikající úspěch dosáhl opět
Tomáš Miler , který se s podvozkem Yokomo umístil
na osmém místě, ale i Martin Sirotek, který to tentokráte
zkusil s novým podvozkem Schumacher Mission a hned
napoprvé si A finále vyjel také. Také Michal Hladík
a Tomáš Knopp dosáhli postupem do A finále výborný
výsledek, dokázali porazit celou řadu jezdců, kteří
již také okusili finále A. O smůle může mluvit junior
Michal Němeček, který již ve druhém závodě byl na
"nenáviděném" 11tém místě, opět pouze o
setiny vteřiny. Jak vypadala tabulka prvních 12ti
jezdců.
Po seřazení finálových skupin paní
Struppovou a krátké přestávce, kterou věnovali všichni
jezdci spíše autům než občerstvení, byly odstartovány
finálové jízdy.
Finále A - celkový
výsledek po třech jízdách
Pokusím se o novou formu hodnocení, možná srozumitelnější
i pro ne zcela informovaného čtenáře:
Vítězem a tím i novým
mistrem České republiky se stal Michal Bok - Lestr
Racing Team. Vyhrál první a třetí finálovou
jízdu, má srdce přidat tam, kde ostatní ubírají. Docílil
nejlepší výkon dne 21 kol s dojezdem 10,08 vteřiny.
Michal jezdí již druhým rokem s podvozkem Asso TC-3
a v letošním roce je pro naše jezdce příliš velké
sousto. Používá regulátor jízdy LRP Quantum Competition,
motor Reedy Titan 12x1, baterky SMC Sanyo 3000, radio
KoPropo Mars a přijímač LRP Phaser. Jeho pečlivost
při přípravě modelu, perfektní zázemí a pochopitelně
čím dál tím lepší "ruce" z něj dělají favorita
i pro další roky.
Druhé místo obsadila stálice na jezdeckém poli Martin
Kořínek - RCC Kolín. Tento jezdec s podvozkem
X-RAY dosahuje stále dobrých výsledků, které jsou
výsledkem jízdy bez jakýchkoliv chyb. Na rozdíl od
Michala se Vám nezdá tak rychlý, ale jeho projíždění
zatáček a předjíždění je naprosto jedinečné. Jeho
nejlepší výsledek 21 kol s dojezdem 13,81vteřiny.
Vynikající dirigent týmu RCC Kolín, který dokáže reagovat
na situaci na dráze a pomoci svým stájovým kolegům,
tak jak se to stalo ve třetí finálové jízdě.
Třetí příčka patřila dalšímu jezdci RCC Kolín Aleši
Pelikánovi. Také on jezdí s podvozkem X-RAY a
patří do trojice jezdců, kteří najeli jediní 21 kol,
dojezd 16,02. Jeho dravější jízda někdy sebou přináší
chyby, které ho stálo lepší umístění.
Čtvrtý jezdec Roman Kořínek - RCC Kolín, v
tomto závodě může poděkovat bratrovi, který v poslední
jízdě svojí jízdu v závěrečném kole zpomalil tak,
že umožnil Romanovi i Alešovi se dostat před něj.
Roman stejně jako bratr jednoznačně patří do špičky
jezdeckého pole.Jeho nejlepší výsledek ve finále 20
kol s dojezdem 6,86 vteřin.
Pátý skončil Tomáš Staníček - Lestr Racing Team,
který s podvozkem X-RAY je vyznavačem velice rychlé
a dravé jízdy. Více mu však sedí rychlé a dlouhé dráhy,
než technická dráha v České Lípě. Myslím si, že až
se trochu uklidní a nebude se muset při závodech rozptylovat
i jinými úkoly, jeho výkony budou ještě lepší. Jeho
nejlepší výkon ve finále byl 20 kol s dojezdem 2,33.
Šestý v pořadí Václav Strupek - Lestr Racing Team,
tentokrát s podvozkem Schumacher Mission a s kopcem
smůly. Jel opravdu dobrý závod a nebýt chyby v posledním
kole třetího finále a chytrosti Martina, skončil by
lépe. I on je již pravidelným účastníkem A finále
a určitě se bude chtít zlepšovat. Je otázka, zda přechody
z podvozku na podvozek - střídá odvozky Yokomo, Asso
a Schumacher - nejsou problém jeho zlepšení. Jeho
nejlepší výsledek byl 20 kol s dojezdem
2,91 vteřin.
Michal Hladík - Lestr Racing Team skončil na
sedmém místě, tento mladý jezdec je určitě velkým
příslibem do budoucna. Chce to ale více jezdit, nebát
se také vyjet k závodům za hranice a na autě pracovat,
pracovat a… Jeho jízda však působí velice klidně a
vyváženě,
až se zbaví zbytečných chyb a i favorité uvidí. Také
jezdí s podvozkem X-RAY a jeho nejlepší čas je 20 kol
s dojezdem 10,33 vteřiny.
Junior Tomáš Miler - Lestr Yokomo Team - jeho
osmé místo a stále častější přítomnost ve finále A
je velké překvapení. Jeho přechod k podvozku Yokomo
Speciál ho vynesl na špičku a rázem se stal horkým
favoritem soutěže juniorů. Také on má již zkušenosti
z velkých závodů a zúčastní se jako reprezentant ČR
mistrovství Evropy Tamiya v Grenoblu. Všichni mu držíme
palce a přejeme také to "áčko". Jeho nejlepší
výkon 20 kol s dojezdem 12,99 vt.
Další z mladých nadějí Martin Sirotek - Lestr Yokomo
Team, absolvuje seriál MČR poprvé a již potřetí
se objevil v A finále. Deváté místo v této konkurenci
je velice dobrý výsledek, i když finálové jízdy se
mu tolik nepovedli. Také on dokázal najet 20 kol s
delším dojezdem 14,07 vteřiny.
Poslední místo patří Tomáši Knoppovi - RC Bengi
Příbram, Tomáš bohužel musel po kvalifikačních
jízdách odjet. Zlí jazykové tvrdí, že jako novomanžel
měl jiné povinnosti. Ale všichni mu pochopitelně přejeme
hodně štěstí a stejně dobré výsledky jako v České
Lípě. Jeho účast v A finále bylo překvapení.
Finále B - celkové pořadí ze dvou jízd
Velký favorit byl hradecký Tomáš Svoboda, ale čáru
přes rozpočet mu udělali junioři Michal Němeček a Erik
Muff. Každý vyhrál jednu finálovou jízdu, ale lepší
výsledek měl Michal, který s výborným výsledkem 20
kol, dojezd 4,60 vteřin celé finále vyhrál. Druhé
místo zůstalo na Erika a teprve třetí skončil Tomáš.
Ještě další dva jezdci najeli 20 kol a už ani nepíšu,
že překvapení je Katka Kubicová. Její celkově 14té
místo je v této konkurenci opravdu úspěch , což potvrdil
i zkušený Martin Šťastný, který měl o 44 setin vteřiny
horší čas. Posuďte sami jaké to bylo finále, když
na dalších místech skončili tak zkušení jezdci jako
jsou Láďa Temr, Pavel Magda, Stanislav Vondra, jun.Tomáš
Kubica a Josef Richter.
Finále C - celkové pořadí ze dvou jízd
Populární "doktor" Standa Němeček, určitě
největší smolař letošního ročníku měl opět problémy.
Naladit jeho podvozek Lossi je umění a jemu se to
podaří vždy až na konci dne. On tvrdí, že auto si
sním dělá co chce, ale dobrou náladu a chuť k jídlu
má pořád. Jako jediný ve finále najel 20 kol, ostatní
renomovaní jezdci 19. Jirka Sirotek, Petr Martínek,
Jirka Tlustý - tentokrát nepřiletěl, ale chystá další
novinku, prý vrtulník. Jak ho znám bude to brzo. Populární
Josef Olša tentokrát hodně boural a likvidoval
jedno ramínko za druhým. Milan Pešta, Standa Mrázek
a poslední skončil tentokrát P. Culek.
Výsledkové tabulky, tentokrát trochu netradiční.
Výsledky zpracoval :
Václav Strupek - rozhodčí závodu
|
|