SVITAVY 7. ZÁŘÍ 2002
Krásná a rychlá dráha, velice pečlivě
připravená pořadateli, hezké počasí a předseda svitavských
modelářů pan Jindřich Samek přivítal 23 závodníků
předposledního závodu seriálu MČR v kategorii Touring
Cars E 1:10. Z účasti se omluvil se nový mistr ČR
Michal Bok a dodatečně také Aleš Pelikán. Jinak se
sešla celá česká špička a na závodech to bylo vidět.
Všichni se snažili dostat do prestižního A finále
a minimálně 3 jezdci měli chuť poprvé v letošním roce
stanout v závodě MČR na stupni nejvyšším. Dosud tento
post měl vyhrazen pro sebe Michal Bok z týmu Lestr
Models. Hned od prvních kvalifikačních jízd však kraloval
kolínský Martin Kořínek, který dokázal jako jediný
najet ve třech ze čtyřech rozjížděk 21 kol. Vždy si
dokázal vypracovat náskok okolo 6ti vteřin a klidnou
a bezchybnou jízdou si tento náskok udržet. Po druhém
kole rozjížděk se vytvořila skupina 10 jezdců, kteří
již vydrželi tlak ostatních jezdců a nikoho již mezi
sebe nepustili. Všichni však odvedli maximum, všichni
maximálně ladili podvozky svých aut a tentokrát došlo
i diskvalifikaci jezdců, v 5ti případech z důvodu
nízké váhy modelu. Povolená minimální váha je 1500g,
někteří jezdci při snaze model mít co nejblíže této
hranici to přeženou a to znamená po převážení modelu
po závodě diskvalifikaci z právě odjeté jízdy. Nejhůře
na to doplatil Tomáš Miler z týmu Lestr Models, který
ve třetím kole byl dikvalifikován a přišel o účast
ve finále A. Bylo skoro neuvěřitelné, jak bylo pole
vyrovnané - když uvážíte, že nejlepší jezdci jezdili
jedno kolo v časech od 14,60 do 15,50 vteřin - prvních
6 jezdců bylo v jednom kole, dalších 12 jezdců
měli o kolo méně. Ještě 22 jezdec najel 19 kol. O
tom jak to bylo vyrovnané hovoří následující tabulka
po kvalifikačních jízdách první poloviny jezdců.
Takže nastala zasloužená přestávka a většina jezdců
i já jsme využili dalšího kladu pořadatelů, ve velmi
dobře zásobeném stánku občerstvení jsem si dal výbornou
gulášovou polévku a pochopitelně studené pivo. A šlo
se na finále. A bylo se opravdu na co dívat.
A finále - hodnocení po třech
finálových jízdách
Martin Kořínek využil ve všech jízdách startovní
pozici a když vede, není ho snadné dojet, natož
předjet. Dokázal se vzdalovat svým pronásledovatelům
každým kolem a ve dvou jízdách dosáhl 22 kol. Dokázal
tak vyhrát všechny tři jízdy a vystoupit v tomto závodě
na nejvyšší stupeň, který měl po dlouhou dobu „pronajmutý“
Michal Bok. O druhou pozici svedli nejhezčí souboj
závodu ve třetí finálové jízdě Vašek Strupek ml.
a Tomáš Staníček. Jeli v těsném závěsu, několikrát
se vzájemně předjeli, bez jakékoliv nečistoty, prostě
souboj, kterých se moc nevidí.
V rozhodujícím finálové jízdě na konec zvítězil
Vašek s náskokem 53 setiny vteřiny. Vaškovi se povedlo
naladit podvozek Schumacher Mission a jelikož s ním
jede již čtvrtý závod v řadě, je to vidět. Třetí nakonec
skončil týmový kolega Vaška Tomáš Staníček,
jeho výkony jsou stále lepší a doufám, že zůstane
této kategorii věrný. Ohromně zklidnil svojí jízdu,
jezdí rychle a čím dál tím čistěji. Dokáže si auto
perfektně připravit, je neskutečně pilný a pracovitý.
Čtvrté místo ve všech finálových jízdách získal Roman
Kořínek, dá se říci, že chytnul formu a po vítězství
minulý týden v Plzni, dokázal jet výborný závod i
ve Svitavách. Stejný počat bodů tj.8 měl i hradecký
Tomáš Svoboda, kterému se ale škrtalo umístění
za páté místo, takže smůla, protože Romanovi se škrtala
čtyřka. Tento závod Tomášovi vyšel a dosáhl nejlepšího
letošního výsledku. Šesté místo patří dalšímu jezdci
Lestr Teamu, další mladé naději tohoto sportu Michalu
Hladíkovi z Prahy. Pokud bude i nadále
hodně jezdit a začne jezdit i na zahraniční závody,
bude určitě patřit mezi nejlepší jezdce. Někdy to
chce sice více klidu, ale ten přijde s věkem a počtem
odjetých závodů.
Další nadějný jezdec z týmu Lestr Yokomo skončil na
pěkném sedmém místě, přechod na dobrý podvozek přináší
úspěch - Jan Štroff z Blanska. Šikovný otec
jako mechanik a zápal, to jsou zatím ty nejlepší předpoklady
pro postup do špičky. Pochopitelně jako u Michala
Hladíka je nutné jezdit, jezdit a jezdit. Jeden
z nejmladších a nejtalentovanějších jezdců junior
Michal Němeček po problémech v minulých závodech
zabral a bojuje i nadále o titul juniorského mistra
ČR. Nevyrovnanost jeho výkonů je spíše otázkou času
a když se přidá trochu štěstí, počkejte ještě rok
a všichni uvidíte. Deváté místo při první letošní
účasti v prestižním A finále patřilo populárnímu doktorovi
Stanislavu Němečkovi - pořád má dobrou náladu
a chuť k jídlu. Od začátku letní sezóny bojuje nejenom
se smůlou, ale také s nastavením svého podvozku.
Tentokrát to vyšlo a Standa se vrátil tam kam patří,
do A finále. Někdo musí být poslední, ale i tak je
to úspěch pro dalšího juniora Erika Muffa z
klubu Bengi Příbram. Každý závod s takovou konkurencí
jako byla ve Svitavách určitě má velký význam pro
jeho jezdecký růst.
B finále - hodnocení po dvou finálových jízdách
Tady se očekával souboj jezdců Lestr Teamu, kteří
obsadili 3 místa ze čtyř. Mezi ně se dostal Tomáš
Rajdus z Ostravy, kterého jsem nemohl poznat. Dříve
jezdec známí svojí velice dravou jízdou jel tentokrát
velice čistě a hlavně bez větších chyb. Nakonec se
z vítězství radoval Tomáš Miler s podvozkem
Yokomo, který vyhrál druhou jízdu a porazil svého
stájového kolegu Jiřího Sirotka o 27 setin
vteřiny. Jirka jezdí s novým podvozkem Yokomo Speciál,
zklidnil svojí jízdu a úspěch se dostavil. Třetí skončil
Tomáš Rajdus, který dokázal porazit dalšího
ze Sirotků o necelé 2 vteřiny. Martin Sirotek
určitě myslel na lepší umístění, ale závod mu tentokrát
nesedl, v pátečním tréninku zničil vrchní patro svého
podvozku Schumacher Mission a ve vlastním závodě jsem
měl pocit, že bojuje sám se sebou než se soupeři.
Nevadí, Martin je výborný kluk a určitě již v příštím
závodě to bude lepší. Na pátém místě skončil Standa
Vondra z Blanska, který jediný jezdil s podvozkem
Tamiya a najel stejně jako jeho soupeři 20 kol. Další
naděje junior Tomáš Kubica skončil na šestém
místě, dokázal tentokrát porazit svojí sestru a projevuje
se na něm vyjetost, absolvoval již letos spoustu závodů.
Bez množství závodů s podporou otce v úloze mechanika
i sponzora by to nešlo. Také on i další v pořadí Martin
Šťastný dokázali najet 20 kol. Další z jezdců,
kteří se objevili po absolvování kvalitních závodů
v Praze a v Kolíně v zimní sezóně. Bez této "kobercové"
přípravy není možné uspět v létě. Jirka Tlustý
si odskočil z kategorie velkých měřítek, je to dobrý
trénink. I on ještě dokázal najet 20 kol, osm jezdců
v jednom kole je známka kvality i tohoto finále.
Poslední dva jezdci najeli 19 kol s dojezdem 01,32
a 02,23 v pořadí Petr Martínek a Josef Richter.
Oba nemají ještě tolik zkušeností, ale pokud budou
absolvovat ještě jednu zimní sezónu, úspěchy se určitě
dostaví.
C finále - hodnocení po dvou finálových
jízdách
Na někoho musí zbýt poslední místo a o to bojovali
v tomto finále pouze tři jezdci. Na závodní dráhu
se v této kategorii vrátil velice zkušený jezdec Petr
Holub z Ostravy. Určitě se divil, jakou mají dnes
závody "elekter" úroveň. Nakonec všichni
tři jezdci dokázali najet 20 kol a s minimálním odstupem.
Vítězem se stala Katka Kubicová a její dojezd
06,30 by stačil na čtvrté místo ve finále B !!!
Druhý skončil Petr Holub se ztrátou 5ti
vteřin. Petře nyní je nutné opět trénovat a trénovat.
Poslední skončil junior Michal Rajdus o pouhou
vteřinu. Někdo poslední být musí, ale v tomto závodě
se za to nemusí nikdo stydět - 20 kol je výborný výsledek.
Ještě před uvedením závěrečných tabulek
mě dovolte velice vřele poděkovat pořadatelům, s rozhodováním
mě pomáhal Martin Zvára, technickou prohlídku
prováděl velice zodpovědně Lubomír Kostorek
a o vše ostatní včetně napsání diplomů, předání pohárů
a hlavně pohody Jindřich Samek. Určitě mohu
říci, že tento závod patřil k těm lepším a určitě
se zase ve Svitavách znovu sejdeme.
Prvních pět jezdců najelo svůj
nejlepší výkon ve třetí - nejhezčí - finálové jízdě.
Výsledky zpracoval: Václav Strupek
- rozhodčí závodu
|