KALEDÁŘ AKCÍ
prosinec/2024
KATEGORIE
INFORMACE
Členové a rozhodčí 2024
Výpis transparentního účtu
Celkový kalendář RCAČR
Síň slávy
Dokumenty ke stažení
Antidopingová charta
Valné hromady
Reprezentace 2024
Mapa stránek
ODKAZY
EFRA   European Federation of Radio Operated Model Automobiles
EFRA kalendář   na aktuální sezonu
IFMAR International Federation of Model Auto Racing

RC Autoklub České republiky

Druhý závod MČR Electric Track v Blansku

4.10.2021

Druhý závod MČR Electric Track v Blansku 25.9.2021

Dlouho očekávané pokračování sezóny se uskutečnilo za naprosto dokonalého počasí na oblíbené dráze v Blansku. Místní klub včele s ředitelem závodu Pavlem Magdou a pořadateli z MRcupu připravili velmi pečlivě dráhu a celý průběh závodu se starali o jezdce a jejich doprovody. Parádně připravený a vybavený bufet, důkladně vedená technická kontrola, dozor ředitele závodu a pomocného rozhodčího nemusel řešit za celý den větší konflikty a za to patří díky především Vám jezdcům, kteří jste tento závod "udělali" pro všechny takový, jaký byl.

Pátek a téměř plné depo všemi jezdci. Chyběli již jen jednotlivci. Trénink již byl řízen z důvodu velkého zájmu a různorodosti kategorii. Jezdci tréninku využili opravdu do sytosti. Někteří končili trénink až za umělého osvětlení.



Ráno se dráha otevřela již v sedm hodin a někteří jezdci již čekali "za bránou", aby mohli postupně vybalovat svá depa a připravit se na závodní den. Po volném tréninku proběhla rozprava. Jezdce oslovil ředitel závodu a i trenér a druhý rozhodčí závodu Aleš Horák.

Měřený trénink opět sloužil jako rozřazení do kvalifikačních jízd. Tři po sobě jdoucí nejrychlejší kola měla rozhodnout především ve Formulích a ve Stocku o skupinách. Zde se jely dvě skupiny a jezdci bojovali o svůj první, a pro někoho i rozhodující, výsledek pro počínání v celém závodním dnu.

Do finálových jízd se počítají výsledky dvou kvalifikací. S tím jezdci musí počítat a i kalkulovat s předepsaným materiálem. Kvalifikační jízdy ...

Kategorie Hobby byla obsazena pouze třemi jezdci, ale z důvodu pauzy byla ponechána v závodním programu. Při pohledu z depa na rampu někteří jezdci nebyli ani vidět, ale jak vítěz kvalifikace Matyas Maixner, druhá Sára Diblíková a třetí Jakub Vintr ukazovali, že vysílačku nedrží poprvé a jsou určitě příslibem do budoucna.



Pokračovala již mistrovská kategorie Formule. Tuto kategorii již delší dobu opanovává Lukas Hoch a i zde byl jasným favoritem. Velmi pěkně se rozjíždí junioři a především David Douhlevski je Lukasovi stále blíž. Hodně se čekalo od Tomáše Sovy, ale třetí místo překvapivě vybojoval Aleš Horák. Ostatní jezdci nebyli ovšem daleko od pomyslné bedny a kvalifikace byla velmi vyrovnaná.

Další velmi atraktivní a díky hostům velmi nabitou kategorií byla kategorie Modified. Matěj Šulc jako úřadující mistr, Oliver Havránek, ale především Alexander Hagberg a Martin Hudy plus další česká elita ve startovním poli předvedla parádní kvalifikaci. Výsledky vyšvihly do vedení Olivera, kterého následoval Alex, Martin a čtvrtý Matěj.

World GT a první mechová kola se proháněla na dráze. Roman Krejčí jako nestor této kategorie diktoval tempo, ale musel se hodně hlídat. Marek Frič ladil, ladil a byl blíž a blíž. Třetí Daniel Urban neztrácel po kvalifikacích moc a i Lukáš Diblík a Lukáš Vrba nic nevzdávali.



Stock 13.5T měl punc nejvíce obsazené kategorie. Parádní startovní listina včele s Oliverem Havránkem, Lukasem Hochem a Šimonem Horákem postrádala aktuálního mistra Radka Černohouse jun., ale o to víc se čekalo, kdo se přidá k této trojici jezdců po kvalifikaci, která si toto pořadí přenesla i do finále. Marcel Dostál, Matyáš Knopp a i Petr Rovný jeli velmi rychle a to byl příslib pro finálové jízdy.

Kategorie PRO10 jen taktak splnila limit pro regulérní počítání závodu do celkového pořadí v roce 2021. Pět jezdců ve startovním poli ovšem patřilo k nejrychlejším v celém závodu. Kvalifikace měla již velmi ostrý průběh a Marek Frič na prvním místě věděl, že jak Marcel Dostál, tak Roman Krejčí nebudou jen koukat, jak jim mizí v dáli. Marcel už v kvalifikaci pokořil traťový rekord a stále se zrychloval.



Kvalifikace měla parádní průběh, jezdci se drželi harmonogramu a vše do sebe krásně zapadalo. Luxusní oběd v bufetu. Guláš, masíčko, cigárko nebo salát a šlo se na závěrečnou část závodu. Finálové jízdy ...

Jako celý den i finálové jízdy nám otevřela kategorie Hobby. Sára Diblíková vyhrála dvě jízdy a stala se celkovým vítězem této kategorie. O druhé místo se chvílemi sváděl krásný souboj mezi Matyasem Maixnerem a Kubou Vintrem. Nakonec šťastnější byl Matyas, ale i tak si všichni tři odnesli ze závodu krásné poháry.

Formule a pěkně napínavá podívaná v B finále. Lukáš Diblík vyhrál první i druhé finále, ale neměl to vůbec jednoduché. Lukáš Vater nebyl vždy daleko. Předjíždění v této skupině jezdců nebylo vůbec jednoduché a o to více atraktivní.

Finále A nemělo až tak zajímavý průběh jako finále B. Lukas Hoch se ujal vedení. Pokud neudělal chybku nebylo jak se před něj dostat. Obdobně David Douhlevski měl své postavení z kvalifikace pěkně pohlídané. Aleš Horák už to ovšem měl zajímavější. Světlín Douhlevski a i Tomáš Sova byli velmi blízko a souboj především v druhém finále byl velmi těsný. Aleš uhájil třetí místo a překvapil i sám sebe. Konkurence byla vysoká a tempo na formule extrémní. Juniory vyhrál David a seniory jeho otec Světlín.

Finálové jízdy Modified byly „skupinkové“. Vždy se po startu vytvořily minimálně 3 dvojice a ani pro rozhodčí to nebylo jednoduché. První finále vyhrál Alex, druhé finále vyhrál Oliver a třetí po krásném tříminutovém souboji těchto dvou jezdců rozhodl jezdec o kolo, který přes snahu uhnout trefil Olivera. Ten se snažil ještě útočit na první místo, ale to si Alex již pohlídal. Tuto dvojici na stupních doplnil Matěj Šulc. Časté předjíždění ovlivnilo souboje více jezdcům. Škoda, že se závodu nezúčastnilo pestřejší startovní pole. Konkurence byla opravdu na vysoké úrovni. Juniory pro sebe ukořistil Oliver a žáky zde vyhrál Maty Knopp. Seniory vyhrál Jan Kanina.



Následovala kategorie World GT. Mezi ostřílené borce již musíme plně počítat dalšího mladého jezdce. Marek Frič již uklidnil svůj jezdecký styl a rázem se stal jedním z adeptů na vítězství. První místo pro Marka, který celý den sváděl parádní souboje především s Romanem Krejčím a třetím v pořadí Danielem Urbanem je pěkným příslibem do posledního závodu.

Druhou kategorií co měla dvě finálové skupiny, byla kategorie Stock 13,5T. Konkurence byla velmi vysoká, což potvrzuje i vítěz finálové jízdy B. Dan Holiš vyhrál všechny tři finálové jízdy a určitě ho mrzela taktická chyba v kvalifikacích, která ho stála finále A.



Finále A mělo krásný a velmi těsný souboj Olivera Havránka a Lukase Hocha. Druhý jmenovaný se vrátil do této kategorie a rychlost neztratil. Sem tam nějaká chybka ho odsunula na druhé místo. Uvidíme, až něco natrénuje, kam až se posune. Šimon vždy využil chybky, ale díky třetímu místu z kvalifikace mu při rovnosti bodů třetí místo zůstalo. Byl spokojený a jistě v hale nebude chtít zůstat pozadu. Parádní čtvrté místo celkově nejlepšího žáka Maty Knoppa. Ten kluk má talent a parádní podmínky od rodiny. Věřím, že si jednou bude vozit poháry z celé Evropy a možná i z větší dálky. Juniory si dovezl vítěz Oliver. Seniory vyhrál a krásné šesté místo celkově si odvezl Petr Rovný.

Finálové jízdy nám uzavírala kategorie PRO 10. Marcel Dostál měl prokazatelně nejvyšší rychlost. Rekord dráhy posunoval každou jízdou až na 11,087s. Vysokou zátěž a jízdu na limitu ovšem v poslední jízdě nevydrželo ozubené kolo na diferenciálu a nemohl tak zabojovat o lepší než druhé místo. Zde se otevřel prostor pro Marka Friče a jeho druhou vyhranou kategorii v tomto závodě. Třetí místo pro Romana Krejčího znamenalo obhajobu mistrovského titulu. GRATULIJI prvnímu mistrovi v letošním roce a kdo bude další? Tak na to si musíme počkat na poslední závod 6.11.2021 do Prahy.



Závěrem bych chtěl poděkovat všem, co se podíleli na tomto parádním závodě. Místnímu klubu Rc Blansko včele s Pavlem Magdou, Petrovi a Zdence Horákovým za technickou kontrolu, lidem kolem Dušana Vintra za skvělý bufet, Lukasovi za parádní nacukrování a Vám všem co jste dorazili a vytvořili nezapomenutelnou atmosféru závodu. Díky i hostům Martinovi Hudymu a Alexandrovi Hagbergovi za příjemné překvapení a okořenění závodu.

Posledním závodem by měl být závod v Praze. Těším se na parádní souboje a skvělou atmosféru i na tomto halovém závodě.







Copyright © 2010 E-VISION International s.r.o.