KALEDÁŘ AKCÍ
duben/2024
KATEGORIE
INFORMACE
Členové a rozhodčí 2024
Výpis transparentního účtu
Celkový kalendář RCAČR
Síň slávy
Dokumenty ke stažení
Antidopingová charta
Valné hromady
Reprezentace 2024
Mapa stránek
ODKAZY
EFRA   European Federation of Radio Operated Model Automobiles
EFRA kalendář   na aktuální sezonu
IFMAR International Federation of Model Auto Racing

RC Autoklub České republiky

ELEKTRIC TRACK 2019

24.1.2019




ELEKTRIC TRACK 2019

   Loňskou sezónu již máme dávno za sebou a ve vzduchu visí hodně otazníků k letošnímu roku v této sekci. Pokusím se na ně v pár řádcích odpovědět.

   Od letošního roku se stávám  s platností k 10.2.2019 trenérem sekce elektro – Aleš Horák.

Seriál, počet závodů, místa a datumy?

V letošním roce se mění hodnocení sezóny i u elekter na seriálový systém. Pojedou se celkem 3 závody a z toho se jeden bude škrtat (upřesnění pro kategorii 1/12 dále v textu). Dva závody se pojedou v hale na koberci a jeden venku na asfaltu.

   První závod je již stanoven do Bohumína na 20.4.2019 (warm up 16.3.2019). Závod se pojede pod záštitou RC Teamu Rychvald a ředitelem závodu bude Luděk Szostek. Termín není ideální, ale i tak bych chtěl Luďkovi poděkovat za projevenou ochotu a rychlost jednání.

   Druhý závod se pojede ve Slavkově u Brna. Termín bude upřesněn po valné hromadě. Prosím o strpení jednáme o dvou termínech. Závod se pojede pod záštitou ARC Slavkov a ředitelem závodu bude Dušan Bayer.

   Poslední závod se pojede v Jedovnicích2.11.2019 (warm up 12.10.2019). Závod se pojede pod záštitou Rc Blansko a ředitelem závodu bude Pavel Magda.

V následujících letech bych rád oslovil pořadatele z čech a moravy, kteří mají zájem pořádat MČR, o kontaktování během sezóny. Některé pořadatele kontaktuji já již během letošního roku. Rád bych jel první závod v roce 2020 v hale již v únoru a nejlépe v Čechách. Následně i asfaltový závod v Čechách a závěr na moravě.

Proč seriál?

   Osobně nepovažuj za vhodné jezdce nějak „rozdělovat“ na asfaltové a kobercové specialisty, ale za mistry ČR, kteří se dokáží poprat s každým povrchem, který jim závod přichystá. Nechci se nějak lišit od ostatních trenérů mistrovských kategorií a nepřijde mi spravedlivé za dva závody mít dvakrát tolik mistrů než například jezdci Offroud elektro kategorie, kteří odjedou závody na 3-4 površích a také mají pouze jednoho mistra ČR v dané kategorii.

   Seriál dle pravidel umožňuje účast i jezdcům, kteří nevědí, jestli pojedou celý seriál MČR. Díky pravidlům mohou startovat jednorázově a pořadatel za ně uhradí „jednorázový poplatek“.Tito jezdci odjedou plnohodnotný závod, ovšem nedostávají body a tím sice přicházejí o možnost stát se mistrem, ale třeba je v dalším roce uvidíme v plném mistrovství.

Šampionát dále umožňuje pořadateli doplnit standartní kategorie o „volné“ místní kategorie. Tyto kategorie jedou mimo RCAČR, ale mohou pořadateli pomoci nemalou i finanční měrou s uspořádáním závodu.

Kategorie, věk a možnosti?

V seriálu bodu vypsány mistrovskékategorie :

- Electric Track 1/10 MODIFIED

- Electric Track 1/10 STOCK LRP 17,5T

- Electric Track 1/10 Pancar 10,5T

- Electric Track 1/10 FORMULE 21,5T Efra

- Electric Track 1/12 GT 6,5T Efra

Věkové kategorie budou vypsány, krom standartní kategorie dospělých, tyto:

  1. -          Žák do 12 let včetně (odročníku 2007 a mladší)
  2. -          Junior do 17let včetně (ročník 2002-2006)
  3. -          Senior od 45 a víc (od ročníku 1974 a starší)

Kategorie 1/12 na venkovní dráze?

Kategorie 1/12 nebude vypsána na asfaltovém závodě. V této kategorii se pojedou dva závody a jeden závod se bude škrtat.Při shodě bude rozhodovat poslední závod.

Pneumatiky a Efra motory?

Pneumatiky na první závod byly konzultovány s několika jezdci. Po zvážení plusů a mínusů bylo rozhodnuto použít pro první závod pneumatiky u kategorie Stock a Modified- Sweep SQT 32 PGL a u kategorie Formule Volante F1 přední FMS (zelená tečka) a zadní CRS (tmavě červená tečka).

Venkovní pneumatiky zatím pouze k Formulím a to Ride GR a jejich přebaly (Hudy, Yokomo atd.). Pro ostatní kategorie zveřejním pneumatiky v dostatečném předstihu.

Maximální počet sad byl stanoven na dvě. Jezdec si obstará pneumatiky sáma před kvalifikacemi označí u pořadatele.

Efra motory jsou z důvodu možného spekulování s nepovoleným materiálem. Pořadatel má právo motor i rozebrat a zkontrolovat kotvu jestli souhlasí s předpisy. Tím si myslím, že bude problém s nejasným materiálem vyřešen. Vvšichni mají možnost si v předstihu motory ověřit nebo pořídit dle pravidel EFRA.

LRP stock?

U této kategorie jsme nezvažovali ani možnost náhrady. Ne každý pořadatel vlastní motory v potřebném množství a zapůjčení motorů tím nepřicházelo v úvahu. Kategorie LRP stock je již dlouholetou a osvědčenou kategorií. Převod a časování je dáno dle pravidel, takže nevím důvod něco prozatím měnit.

Budou vypisovány volné kategorie?

Ano, volné kategorie vypisovány budou, ale je to na uvážení pořadatele. V Bohumíně se pojedou dvě doplňkové kategorie a to 1/10 Truck LRP 17,5 a 1/14 LC Racing. Ve Slavkově bych rád viděl kategorii 1/10 Pro 10 a uvidíme, jestli se v Jedovnicích nepojede nějaká kategorie pro děti. To je stále v řešení.

Pokud někdo má další otázky, nebo podměty jsem ochoten se o nich pobavit. Letos už pravidla jsou připravená na schválení na valné hromadě, ale další roky budu rád za spolupráci a konzultace. Nikomu nic neslíbím, ale rád si vše v klidu vyslechnu.

Rád Vás všechny uvidím na prvním závodě v Bohumíně. Věřím, že kategorii vrátím do nějakých mezí a lidé se na závody opět budou těšit.

Za RCAČR Aleš Horák




Copyright © 2010 E-VISION International s.r.o.