Členové a rozhodčí 2024 |
Výpis transparentního účtu |
Celkový kalendář RCAČR |
Síň slávy |
Dokumenty ke stažení |
Antidopingová charta |
Valné hromady |
Reprezentace 2024 |
Mapa stránek |
EFRA European Federation of Radio Operated Model Automobiles |
EFRA kalendář na aktuální sezonu |
IFMAR International Federation of Model Auto Racing |
MČR Electric Track – Čelákovice 17.8.2021
Letošní sezónu MČR elekter jsme rozjeli až o letních prázdninách v Čelákovicích. Parádní dráha v místním sportovním areálu v sobě skrývá mnoho zajímavého i tnáročného. Konec rovinky, duo zatáček před středovou „polorovinkou“ nebo vracečky pod tribunou překvapují v mnoha případech i místní zkušené jezdce.
Sobotní závodní den přivítalo příjemné počasí, které dovolilo ranní trénink a kvalifikace na suchu, ale čekalo se, co se přižene na finálové jízdy.
Měřený trénink již naznačil sílu jednotlivých jezdců. Některé kategorie byly hodně vyrovnané a jezdci se postupně zařazovali do svých kvalifikačních jízd dle výsledků tréninku.
Následná rozprava seznámila jezdce s dalším průběhem, rozdělením funkcí pořadatelů, připomněla některá pravidla a i možnou variantu „mokrého“ závodu. Slova se ujal nejdříve ředitel závodu Marcel Dostál, následně Tomáš Knopp hlavní rozhodčí a Vláďa Šulc jako technický komisař. Pozdrav na závěr od trenéra sekce Aleše Horáka a šlo se závodit.
Čelákovická dráha
První kvalifikační kolo nám otevřela kategorie 1/10 FORMULE 21,5T EFRA ve dvou skupinách. Následovala kategorie 1/10 WORLD GT, 1/10 TC PRO-STOCK 13,5T taktéž ve dvou skupinách, volná kategorie Tamiya cup a na závěr dvě skupiny 1/10 MODIFIED.
Výsledky kvalifikací:
1/10 FORMULE 21,5T EFRA – Aleš Horák
1/10 WORLD GT - Daniel Urban
1/10 TC PRO-STOCK 13,5T – Radko Černohous jr.
1/10 PRO 10 – Roman Krejčí
1/10 TC MODIFIED – Matěj Šulc
Kategorie Modified start do kvalifikace
Následovali finálové jízdy a čekání jestli se objeví déšť nebo nikoliv. Radar ukazoval, jak se to na nás žene, ale přišlo to až v závěru prvního kola finálových jízd. Někteří jezdci již jen čekali na pokyn mokrého závodu. Po poradě se počkalo a odstartovalo ještě jednou v klasickém závodě. Opět přišel déšť a bylo rozhodnuto o mokrém závodě.
Technická kontrola
Jezdci dostali prostor na přípravu dle pravidel. Někteří opustili závod, ale většina zůstala a prala se s nástrahami nové výzvy. Předělat model, upravit nastavení, připravit se na možné problémy, to se v tu chvíli honilo v hlavách všech, co pokračovali.
Mokrý závod měl zamíchat pořadím, ale stalo se tak asi nejvíce v kategorii Formule a Stock, kde někteří jezdci nenastoupili a opustili závodiště ještě před další finálovou jízdou.
Ve formulích se ze zadních míst na vedoucí prokousal po mokrých jízdách Světlin Douhlevski a překvapil svým profesorským výkonem na vodě. Stal se vítězem i seniorské věkové kategorie Formulí. Aleš odstoupil z prvního finále a tak se v celkovém pořadí před něj dostal i Vítězslav Hola. Juniory vyhrál Tomáš Sova.
Světlin Douhlevski
WORLD GT a pilná příprava i na variantu mokrého závodu se vyplatila Danielovi Urbanovi, který vyhrál dvě ze tří finálových jízd a do poslední už nemusel nastupovat. O zbylé posty se popral Lukáš Vrba, Marek Sova a Radek Procházka. Lukáš bral díky poslední jízdě druhé místo a Marek třetí. Markovi se díky udržení Radka povedlo vyhrát seniorskou této kategorie.
PRO-Stock 13,5T měla jasného favorita až do začátku deště. Radko Černouhous jr. nebyl připraven na tuto výzvu a tak raději neriskoval problémy s technikou a do dalších jízd nenastoupil. Voda smazala rozdíly mezi jezdci a ti co nastoupili do dalších bojů se s nepříznivými podmínkami, poprali na
výbornou. Marcel Dostál, Matyáš Knopp a Jirka Svoboda ukazovali, že i na vodě se dá jet velmi rychle. Marcel nakonec udržel své rivaly za sebou a po zásluze vyhrál. Martin Šponar kontroloval čtvrté místo a značnou porci bodů do dalšího průběhu sezóny a Adam Rajniš se pral s tratí, jak nejlépe uměl a sbíral zkušenosti. Juniorskou a žákovskou věkovou kategorii vyhrál Matyáš Knopp.
Roman Krejčí
PRO 10 má už delší dobu jednu ikonu této kategorie a tou je Roman Krejčí, který má s touto specifikací modelu odježděno asi nejvíce závodů. Roman splnil očekávání a opět vyhrál. O druhé místo se závodilo mezi hned třemi jezdci. Marcel Dostál, Daniel Urban a Marek Frič krotili tyto velmi silné model na mokru a snažili se o co nejlepší výsledek. Marcel i přes drobné chybky udržel soupeře za sebou a dojel si pro další velmi příjemné umístění v tomto závodě. Třetí Dan, čtvrtý Marek. Páté místo pro Radka Procházku zároveň znamenalo cenu pro nejrychlejšího seniora v této kategorii.
Na závěr se pojďme podívat na kategorii 1/10 TC MODIFIED. Zde je favoritem vždy Matěj Šulc a nejinak tomu bylo i zde. Matěje trochu trápil Jirka Jarolímek. Ovšem jen v prvním finále a další dvě si Matěj s přehledem na mokru pohlídal. Jirka měl v posledním finále problém a tak druhé místo bral také jako velký úspěch. Třetím místem završil toto klouzání na vodě Matyáš Knopp, který opět vyhrál kategorii žák i junior. Seniorská kategorie v této kategorii měla asi největší náboj a souboje byly velice těsné. Ivo Trojan udržel Jana Kaninu a měl z toho velkou radost, aby ne když celkově obsadili páté respektive šesté místo. Bylo určitě co slavit.
Nejúspěšnější junior Matyáš Knopp
Co říci závěrem? Nejspíš poděkovat všem co tento závod a o závody se obecně v této lokalitě starají, všem co dorazili poměřit síly do této lokality a vytvořili parádní atmosféru nejen v depu a především poděkovat partě kolem Marcela Dostála, která připravila parádní závod, zázemí a celkový průběh byl výborný. Klidní rozhodčí Tom a Vašek drželi jasné hranice na dráze. Stálý dohled nad modely od Vládi na technické kontrole a mnoho dalších „udělali“ tento závod pro všechny fajn.
Vám všem velké díky a těším se na další závody, spolupráci v tomto roce …
Kompletní výsledky v sekci výsledky nebo zde v odkazu: MyRCM : Search : MČR Electric Track 2021 - R1 Čelákovice
Foto: Vladimír Šulc
Trenér sekce Aleš Horák