KALEDÁŘ AKCÍ
duben/2024
KATEGORIE
INFORMACE
Členové a rozhodčí 2024
Výpis transparentního účtu
Celkový kalendář RCAČR
Síň slávy
Dokumenty ke stažení
Antidopingová charta
Valné hromady
Reprezentace 2024
Mapa stránek
ODKAZY
EFRA   European Federation of Radio Operated Model Automobiles
EFRA kalendář   na aktuální sezonu
IFMAR International Federation of Model Auto Racing

RC Autoklub České republiky

Report z ME B 1:8IC Buggy Francie

12.7.2017
Letošní mistrovství Evropy B v kategorii spalovacích buggy 1:8 se konalo 7. - 9. července ve Francii nedaleko Štrasburku.
Zúčastnil se ho bohužel pouze Petr Klatovský. Bohužel proto, neboť je to obrovská příležitost poměřit se s kvalitními závodníky ze všech koutů Evropy, načerpat nové informace a zažít skvělou atmosféru a profesionálně organizované závody.
Mistrovství Evropy B se navíc nemůže zúčastnit TOP 50 pilotů z Evropy (vesměs tedy profíků a nebo s velikou podporou modelářských firem), takže je větší šance bojovat o lepší příčky. Na druhou stranu závodní pole je o to více vyrovnané. Celkem se po dráze prohánělo 140 modelů aut.
Příští rok se jede ME B v Itálii nedaleko Modeny, necháme se tedy překvapit, zda bude naše reprezentace početnější.

Závod začal pátečními tréninky (2 x 10 minut plus 2 x 5 minut), navečer následoval slavnostní nástup všech pilotů doprovázený tóny státní hymny a zakončený příjemným rautem s ochutnávkou místních specialit. V sobotu následovaly 4 kvalifikační jízdy. Po celou dobu panovala obrovská vedra, po 2 slabých přeháňkách byla trať během chvíle opět suchá!
Petr zajel první kvalifikaci bez chyby, bylo z toho slušné 30. místo. Trať začala být s přibývajícím časem zejména v jedné pasáži nepříjemně děravá, nerovnosti se stále zvětšovaly. Mnoho závodníků začalo mít problémy ukočírovat své stroje. Petr to v druhé kvalifikaci bohužel v tomto úseku také jednou přehnal, díra jeho buggy nakopla a zůstal ležet. Ke vší smůle byl v tomto úseku zrovna suverénně nejpomalejší nasazovač ze všech, takže ztráta byla obrovská. Ve třetí rundě udělat Petr několik drobných chyb, bylo z toho 43. místo. V poslední kvalifikaci bylo ještě rozhodně o co bojovat. Jak to ale téměř vždy bývá, většina závodníků jede v poslední kvalifikaci vabank a riskuje. Petra jeden takto přemotivovaný jezdec sestřelil a hned bylo po nadějích cokoli vylepšit. Jedno převrácení znamená rázem sešup i o 20 - 30 míst!
Petr se po kvalifikacích zařadil do 1/16 finále. Startoval v neděli ze třetí pozice, dál postupovali 4 nejrychlejší. Slunce opět pekelně svítilo. Dalo se očekávat, že startovní pole bude vyrovnané a rozhodovat se může klidně i v posledních vteřinách 20ti minutové jízdy. Tankování se zhostil otec Josef a Bernard Durand z Francie, známý a uznávaný to expert na motory.
Je odstartováno a Petr si počíná jako zkušený matador. V podstatě téměř celou jízdu se pohybuje na prvním nebo druhém místě, jede bez chyby a postup si klidnou jízdou hlídá. V závěru ještě dochází k předjíždění několika jezdců, kteří jsou již o kolo zpět, ti se ale nechovají moc ukázněně a s pořadím trochu zamávají. Petr dojíždí nakonec třetí v těsném kontaktu se 2 jezdci před ním. Postup je tu, mise splněna.
Následuje technická kontrola. Tady ale čeká obrovský šok! Objem palivové nádrže není v limitu. Po 15ti minutách následuje druhé měření, opět mimo limit. Diskvalifikace, poslední místo v jízdě. Petr argumentuje, že úvodní technickou kontrolou prošel v pořádku a během celého víkendu nic neměnil. Odpověď zní, že nádrže se doposud neměřily! Je to těžko k pochopení, neboť po každém tréninku i kvalifikaci se auta vč. tankovací láhve na technickou kontrolu odevzdávala a v předchozích letech se na takto velikém závodě nádrže měřily během víkendu třeba i 3x. Pravidla EFRA navíc jasně uvádí, že úvodní technická kontrola před závodem obsahuje i kontrolu nádrže, ale… Radost z postupu tedy během chvíle vystřídal smutek a mistrovství Evropy tím pro českou výpravu skončilo.

Z vítězství se na konci 45 minutového finále radoval Němec Micha Widmaier (SWORKZ / SPOWER), druhý skončil Thomas Musso z Monaka (HB / ORION) a třetí Vincent Meertens z Francie (LOSI / RC CONCEPT). Zajímavým zpestřením byla jistě i vložená finálová jízda o titul nejlepšího Juniora (do 18ti let) a Seniora (nad 40 let).

Celkově se ale dá organizace i zázemí závodu zpětně hodnotit jako na velmi vysoké úrovni a je vždy zážitkem si na takové úrovni zazávodit!






Copyright © 2010 E-VISION International s.r.o.