Výsledky po závodním víkendu v Mladé Boleslavi
3.10.2009Vloženy výsledky po závodním víkendu v Mladé Boleslavi, aktualizováno průběžné pořadí. Zde ke stažení
zpráva ze závodu buggy a vyjádření rozhodčího závodu, zde
zpráva truggy
RC Autoklubu České republiky
Věc: Písemné vyjádření k incidentu na závodě MČR 1:8IC Buggy konaného dne 26.9.2009
v Mladé Boleslavi
Stručný popis incidentu:
Po dobu finálové jízdy konané na 30 minut docházelo mezi modely k drobnějším kolizím,
které byly způsobené bojem o pozice a stavem tratě, která byla již značně poškozena po
celodenním závodění. Nikdy, a to zdůrazňuji, jsem nezaznamenal úmyslné, nebo likvidační
narážení do soupeře, které by vedlo k získání výhody pro jejího viníka. Proběhlo několik
upozornění ze strany časoměřiče i od hlavního rozhodčího k ohleduplné jízdě .
Těsně před skončením časového limitu 30 minut, který vyhlásil časoměřič projeli do
dojezdového kola Martin Pater (start.č.2) na prvním místě a Jiří Mára (start.č.3) na druhém
místě. Dle časomíry je dělilo cca 4 až 5 vteřin, opticky cca 7- 10 m při vjezdu do posledního
kola. Martin Pater si stále držel malý náskok, po provedení dvou skoků (pokrytých kobercem)
v absolutním soustředění a vědomí, že musí následnou zatáčku projet bezchybně, byl již
natočen k průjezdu zatáčkou (velice vymletou) vnitřní částí - v tom okamžiku druhý v pořadí
Jiří Mára skočil kobercový skok tak, že se vlastně o Martina Patera zastavil - Jiří Mára
z boku/ze zadu narazil do modelu Martina Patera a znemožnil tak Martinovi Paterovi dojezd
do cíle - Jiří Mára poslední skok skočil s odhodláním buď a nebo.
Toto se stalo v dojezdovém kole po vypršení časováho limitu a cca 4 vteřiny před koncem.
Okamžitě jsem reagoval do mikrofonu a vyhlásil vyšetřování incidentu. Na tribunu jsem
svolal komisi ve složení: předseda sekce Zdeněk Kapička, časoměřič/druhý rozhodčí Vladimír
Šeliga a hlavní rozhodčí Jaroslav Červenka. Zavolali jsme si oba jezdce Jiřího Máru a Martina
Patera aby se vyjádřili.
Po vyslechnutí jezdců a zjištění možností postihu jsem rozhodl takto:
za nebezpečnou jízdu a vrážení zezadu jsem udělil penalizaci Jiřímu Márovi - penalizace
v posledním kole znamená dle pravidel odebrání jednoho kola, takto jsem nechal upravit
výsledkovou listinu. Po úpravě byl vyvěšen výsledek finálové jízdy: Matrtin Pater 1.místo,
Jiří Mára 2.místo. Do deseti minut od zveřejnění výsledků nepodal nikdo protest. Po uplynutí
nějakého času (cca 20 - 30 min.) bylo mé rozhodnutí zrušeno ředitelem závodu Václavem
Zemanem - do tohoto rozhodnutí jsem již nezasahoval, výsledek závodu byl opraven zpět.
Zápis provedl hlavní rozhodčí závodu Jaroslav Červenka
S vyjádřením bez výhrad souhlasí časoměřič/rozhodčí V.Šeliga